Trey

image101

Tråkigt väder.
Jag är så sentimental.
Ibland kan jag sakna skolan,
även fast jag hatade att gå där.
Saknar instrumentlektionerna.
Ibland till och med musikalerna.
Plugga texter och noter i flera veckor,
för att sedan sätta låtarna i ett sammanhang.
Ha på sig konstiga kläder,
träna på att ställa sig på rätt ställe vid rätt tillfälle.
Sen stå på scenen ca 6 ggr på en helg inför massa folk.
Tror aldrig jag kommer göra det igen.
Det är nog egentligen inte så mycket jag över det.

Jag saknar min gehörsmusiklärares små utsvävningar.
Först tre lektioner i rad,
då vi endast tränade på förtecken och skalor. 
Men någon lektion då och då kunde han berätta om
när han var i Bosnien för att lyssna på en kör då de hade harmoniövningar.
Eller om när han äter på japanska och kinesiska restauranger, 
för att jämföra deras olika musikstilar.
Eller om när han var ung och tågluffade i Europa med "nån brud"
och hade inte haft råd med att ta in på hotell.
Då betalade de inträde till nån liten sunkig symfoniorkester,
som skulle spela ett stycke av Valdi som höll på i 7 timmar.
Meningen var att de skulle sova,
men det var visst alldeles för fantastiskt stycke för det.

Vad kul det vore att ha såna historier att berätta.

image102

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Test