Självdisciplin? Zero. Zip. Nada.

Fan, vad jag hatar att det alltid ska bli såhär.


Har varit hemma från skolan i snart en vecka nu, och dessutom har jag struntat i konserterna som var nu i helgen. Igår hade jag bestämt mig för att faktiskt gå till skolan idag. Jag somnade tidigt, men sen vaknade jag, och var övertygad om att jag hade försovit mig. Fast när jag tittade på klockan, såg jag att den var kvart över tre, och det hade inte ens börjat ljusna ute. Jag kunde inte sova på flera timmar. Nästa gång jag vaknade var klockan halv tre, och mamma hade precis kommit hem från jobbet. Jag fattar inte vad jag håller på med. Kan aldrig sova på nätterna, har ångest för att gå till skolan. Och när jag väl är där orkar jag inte göra någonting. Men skulle ändå inte vilja hoppa av, för jag vet att jag absolut inte skulle orka med ett jobb eller nån annan skola heller. När jag var liten var allt så himla annorlunda: man gick i skolan från 08.10-14.30, för att sen gå hem till nån kompis, vara där några timmar, åka hem och äta och sen åka till nån fritidsaktivitet på kvällen. Hur orkade man? Nu är jag glad om jag orkar masa mig iväg till skolan överhuvudtaget, och gör något efter det endast om Ida vill. Gosh, utan henne skulle jag antagligen aldrig gå ut. Näe, nu är det skärpning som gäller. Hela veckan ska jag gå i skolan, vare sig jag vill eller inte, hur krasslig jag än blir, hur sent jag än lyckas somna.



Jag tänkte bli lite serious med den här bloggen också, skriva minst ett inlägg om dagen. Kommer säkert inte ha något att skriva om varje dag, så det mesta kommer säkert bli väldigt ointressant. Men med tanke på att den här bloggen inte är den mest intressanta som skådats ändå, har jag kommit fram till att de skulle kunna vara en trevlig idé.

Hetast idag
----> (=(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Test