Ointressant

Intresseklubben antecknar. Intressesmurfarna gör frivolter. Intresseorganisationen sprängs av överbelastning.

 

Aj. Mina fötter. Jag tror jag kreverar.

Hänt idag, utförligt: Vaknade av att väckarklockan ringde vid fem. Lät den ringa tills den var tjugo i sex, till Idas stora förtret. Masade mig upp och cyklade iväg till sjukhuset. Kom dit först av alla, entrédörren hade inte ens öppnat, så jag fick stå och vänta ett par minuter. Sen fixade jag i ordning min lilla städvagn och städade 3 avdelningar och en vårdcentral. Därav smärtan i mina fötter, delvis. Sen gick jag till Ida, och vi följde Anna till tåget. Det var jättefint väder ute, nu är det verkligen sommar. Jag och Ida bestämde att vi skulle köpa glass, men så började det blåsa. Så det blev digestivkex med choklad på istället. Vi gick från stan till Bryngelstorp. Okeej, vi cyklade den sista biten. Ida skulle ju köpa den där jääädrans cykeln, som tydligen inte fungerade. Så de blev inget med det. Vi gick hem till mig istället, och lagade mat. Baconchampinjonpastaröra. Det blev inte fy skam. Sen satt vi och sov framför Bert ? den sista oskulden, vilket iofs är en toppenfilm, så vi borde inte ha sovit. Å sen åkte Ida hem, och här sitter jag alltså.

Lilla vi bär micken som en fackla i en kamp 
I jakten på ett svar, räds vi inga övertramp
Tänk att va förlamad å ha svamp
Det kan inte va kuuul...

 
Gick ut igår, fast jag skulle jobba, och även fast jag hade lovat mig själv att ta det lugnt. Seriöst, blir fasen ständigt besviken på mig själv. Det blev iofs jättetrevligt, i alla fall i början, men ändå. Vad jag än bestämmer; att inte äta godis, att bli social, att plugga eller motionera, så finns tanken alltid i bakhuvudet, att jag inte kommer klara av det. Jag tror inte att jag klarar någonting, jag litar inte på mig själv och har ingen självdisciplin. Det hände iofs saker under kvällen, som gjorde att jag blev ganska stolt över mig själv. Jag försökte till exempel inte ta kontakt med en person som jag stalkar, utan ägnade mig endast åt trevliga diskussioner, och var mindre egoistisk än jag brukar vara när jag går ut. Det är ju alltid så, att det alltid händer både negativa och positiva saker, men det negativa väger alltid tyngst.



Inköpslista:

Skejtskor
Varma koppen, champinjonsmak
Popparskor
Osvarta tröjor
Ometalliga skivor
Lägenhet
Cheap Monday-byxor
Synth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Test